آرشیو خرداد ماه 1399

مجله گردشگري تاپ تراول

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

منطقه قزقان دره و شيلگان دره درگز

اين مناطق كه معروف به تپه هاي مخملي مي باشد واقعا زيبا و ديدني هستند كه فقط در فرودين و اوايل ادريبهشت ماه ميتوانيد زيبايي آن را مشاهده كنيد از جاهاي ديدني درگز مي باشد 

جاهاي ديدني درگز

در ميان جاذبه هاي بي نظير و زيباي كشورمان ايران جايي هست كه با تپه هاي دلكش و زمردين خود هر بيننده اي را شيفته ي خود مي كند. اين گل سر سبد طبيعت يكي از روستاهاي استان خراسان رضوي به شمار مي رود و در شمال شرقي كشور واقع شده است. قزقان دره ي درگز اين منطقه ي زيبا و چشم نواز كه با كشور تركمنستان هم مرز است، دشت هاي مخمليني دارد كه زيبايي هاي بهار را با لطافت تمام به تصوير مي كشند و گردشگران را مجذوب خود مي كنند.

آدرس : اين منطقه در نزديكي بخش لطف آباد و روستاي شيلگان و در جاده مرزي اين منطقه قرار دارد كه حدودا 45 كيلومتر با درگز فاصله دارد . مسير دسترسي به اين مناطق آسفالت مي باشد

بليط چارتر هواپيما

رزرو هتل تاپ تريپ

 

روستاي پلكاني دولاب ، كردستان | Dulab

روستاي دولاب در 40 كيلومتري جنوب شهر سنندج در دامنه كوه معروف «اوالان» ما بين شهر سنندج و كامياران، از توابع بخش موچش، منطقه ي اورامان ژاورود شرقي واقع شده است. قدمت روستاي دولاب به بيش از900 سال پيش مي رسد. از بزرگان روايت شده؛ اوّلين كسي كه روستاي دولاب را بنياد نهاده، فردي به نام «اسفنديار» كه مقبره ي آن مرحوم در قبرستان سيّد اسحاق در روبروي روستا واقع شده است. روستاي دولاب داراي آب و هواي معتدل كوهستاني و در حدود 160چشمه دائمي دارد، پس به حق شايسته است، كه نامش دولاب يعني «دول ئاو» باشد. در ادامه همراه تاپ توريست باشيد تا با روستاي دولاب بيشتر آشنا شويد.

روستاي دولاب

تنوع هر چهار فصل ، زيبايي هاي بي نظير آن را به پيشاني خود حك نموده است. در بهار كوه ها،باغ و درو دشت مخملي سبز به تن مي آرايند.زمزمه چشمه ها و جويبارها با نغمه پرندگان روح و رئان و چشم و گوش را نوازش مي دهند. ميوه هاي رنگارنگ تابستان در كنار چشمه هاي سرد و خنك،خستگي را از تن عابران و رهگذران مي زدايد. پاييز را فصل ديگر است. نه قلم قادر به توصيف و نه زبان تاب بيان و نه چشم تحمل ديدن آن همه زيبايي را دارد.

برج هشتل آمل

آمل جزو شهر هاي كهن ايران و در واقع پايتخت برنج ايران به شمار مي رود. آمل را شهر تاريخ و فلسفه و علم مي نامند شهري كه اولين شهر علويان به شمار مي رفته است و دروازه ورود به سرزمين هاي سرسبز شمالي ايران است. شهرستان آمل در 76 متري از سطح دريا قرار گرفته است و با ساري مركز استان مازندران 70 كيلومتر فاصله دارد. در سمت شمال شرقي تهران و به فاصله 180 كيلومتري از ان واقع شده است . آمل جمعيتي در حدود 401.639  نفر دارد و در گذشته با نام هاي همرو ، آمارد ، مرداد ، آمو و آمله شناخته مي شده است.از محصولات آمل اگر بخواهيم نام ببريم مي توان به دانه هاي روغني كلزا ، برنج ، گل و گياه وسبزيجات اشاره كرد. 

جاهاي ديدني آمل

برج هشتل مجموعه عظيم پنج برج آرامگاهي و يكي از جاهاي ديدني آمل است كه در ۵ كيلومتري شرق آمل از جاده بابل، در روستاي هشتل واقع شده است. اين برج ها يكي از خاص ترين مكان هاي تاريخي و گردشگري هستند كه به شكل مثلث كنار هم چيده شده اند. بزرگترين برج آن مربوط به يكي از سرداران ميرقوام الدين مرعشي، سر سلسله مرعشيان است. شهرت اين سردار به دليل مقاومتي ست كه در زمان حمله تيمور از خود نشان داد. سردار سپاه مير قوام الدين جان خود را براي حفاطت مردمش در مقابل حمله چنگيز از دست داده است. بناي اصلي بقعه چهار ضلعي است كه مسجدي متصل به آن است و ايواني در جلوي مسجد ساخته شده است. 

صومعه تاتو ارمنستان

در اين مقاله از قسمت معرفي جاهاي ديدني ارمنستان قصد داريم يكي از صومعه هاي اين كشور يعني صومعه تاتو را به شما معرفي كنيم و آن را مورد بررسي قرار دهيم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشيد…

صومعه تاتو يا كليساي تاتو صومعه اي است مرتبط به كليساي حواري ارمني، متعلق به سده نهم ميلادي كه در ۲۵۰ كيلومتري جنوب شرقي ايروان، نزديكي روستاي تاتو در استان سيونيك، ساحل راست رود وروتان قرار گرفته است.

صومعه تاتو ارمنستان

صومعه تاتو ارمنستان، مقصد جذاب امروز ماست كه در دل طبيعتي دوست داشتني و در ميان كوه و جنگل استان سيونيك واقع شده است. قدمت اين مجموعه رهباني به چند صد سال پيش بر مي گردد و يكي از قديمي ترين و البته مهم ترين كليساهاي ارمنستان محسوب مي شود.

در صد سال گذشته اين صومعه نه تنها مركز معنوي سيونيك بوده بلكه مركز مهم علمي، فرهنگي و آموزشي ارمنستان بوده است. اين صومعه هم اكنون شامل يك مجموعه توريستي بزرگ است. قابل توجه ترين تله كابين كه ركورد دار در گينس جهاني مي باشد به عنوان طولاني ترين تله كابين جهان در اين منطقه توجه ها را به خود جلب ميكند. بر اساس اينكه كليساي تاتو مهمترين و شناخته شده ترين منطقه گردشگري در استان سيونيك است ارامنه با ساخت اين تله كابين از روستاي هاليدزور به تاتو كشيده گرديده است و براي سهولت دسترسي كليسا مورد استفاده قرار مي گيرد. آنها نام اين تله كابين را بال هاي تاتو نام نهادند. ديگر جاذبه ي اين منطقه وجود پل “Satani Kamurj” و ديگر منظاظر طبيعي ساخت دست بشر مي باشد. صومعه تاتو و مناطق مجاور آن در سال 1995 در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است.

بليط هواپيما ارزان

كاخ شيروان شاه ؛ مرواريد معماري آذربايجان

شهر باكو در كشور آذربايجان، از جمله شهر‌هاي زيبا و پرگردشگر در اين كشور است كه آميزه‌اي از سنت و مدرنيته را به تصوير مي‌كشد. شهر باكو، در كنار سازه‌هاي مدرن و خيره كننده‌اش، مملو از ساختمان‌هاي تاريخي و جذاب است كه هر يك از آن‌ها داستان و قدمت و ماجرايي شنيدني دارند. در ميان بناهاي تاريخي و ديدني باكو، آنچه بيش از همه خودنمايي مي‌كند و زيبايي و شكوه خود را به رخ مي‌كشد، كاخ شيروان شاه است.

كاخي بزرگ، زيبا و قديمي كه قدمت آن به قرن پانزدهم و سلسله شروان شاهان باز مي‌گردد. بناي اين كاخ، آنقدر چشم‌نواز و حيرت‌انگيز است كه آن را مرواريد معماري آذربايجان ناميده‌اند.

اگر دوست داريد با كاخ شيروان شاه، اين شاهكار معماري در كشور آذربايجان بيشتر آشنا شويد، در ادامه با تاپ تراول همراه باشيد:

كاخ شيروان شاه، قصري تاريخي در باكو

كاخ شيروان شاه كجاست؟

كاخ شيروان شاه در شهر زيباي باكو و در قسمت تاريخي اين شهر قرار دارد كه نام آن در ليست جهاني يونسكو نيز به ثبت رسيده است. اين كاخ يادگار قرن پانزدهم است كه توسط سلسله شروان شاهان ساخته شده و بناي آن به بخش‌هاي مختلفي از جمله ساختمان اصلي قصر، ديوان خانه، مسجد، مقبره سيد يحيي و … تقسيم مي‌شود.

با فتح باكو توسط سلسله صفوي، اين كاخ ويران شد، اما بعدها با مرمت و بازسازي، به موزه‌اي مهم و تاريخي در كشور باكو تبديل شد كه امروزه مورد استقبال تعداد زيادي از گردشگران قرار گرفته است.

معماري كاخ شيروان شاه

بناي اصلي اين كاخ را شيروان شاه شيخ ابراهيم اول ساخته است. ساختمان قصر دو طبقه است و معماري خاص و عجيبي دارد. قسمت بيروني بنا با سه راه پله باريك و پر پيچ و خم به هم مرتبط شده‌اند. دروازه اين كاخ، از حياط مستقيما به طبقه دوم و اتاقي كه بر روي آن گنبدي قرار دارد، مي‌رسد. اين قسمت از‌ كاخ شيروان شاه به وسيله راهرويي كوچك و هشت ضلعي به اتاق‌هاي ديگر كاخ مرتبط مي‌شود.

يكي از زيباترين بخش‌هاي داخلي كاخ شيروان شاه ، ديوان خانه است. ديوان خانه غرفه‌اي كوچك و سنگي است كه در وسط يك حياط نه چندان وسيع قرار دارد. اگر به ديدن اين قسمت از كاخ برويد، مي‌توانيد گالري‌هاي مختلفي را تماشا كنيد كه سه طرف آن را احاطه كرده است. اين غرفه سقفي گنبدي شكل دارد و زيبايي چشم‌نوازي را به اين قسمت بخشيده است.

دروازه اصلي اين قسمت با كتيبه‌هايي به خط عربي و نقش‌هايي از برگ انجير تزيين شده است. زيبايي قسمت‌هاي داخلي كاخ به اندازه‌اي است كه بايد زمان مناسب و در حدود ۲ ساعت را به تماشاي تك‌ به تك قسمت‌ها و هنرهاي به كار رفته در آن اختصاص داد. مقبره شيروان شاه نيز يكي از زيباترين قسمت‌هاي اين كاخ است كه به شكل مستطيل ساخته شده و روي آن قبه‌اي شش گوش قرار دارد كه با ستاره‌‌هاي مختلفي تزيين شده‌ است.

جاذبه‌هاي ديدني اطراف كاخ شيروان شاه

كاخ شيروان شاه به تنهايي يك مكان تمام عيار و زيباي تاريخي است كه مي‌توان گفت تمامي مسافران باكو، بازديد از آن را در برنامه سفرشان مي‌گنجانند. اما فضاي اطراف كاخ شيروان شاه نيز ديدني‌هاي جذابي همچون بخش تاريخي باكو، قلعه دختر، رستوران‌ها و مغازه‌هاي سنتي و فضاي سبزي دلپذير دارد.

براي گشت و گذار در اين كاخ زيبا مي‌توانيد از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به مجموعه كاخ شيروان شاه برويد. كاخ شيروان شاه در شهر زيبا و ديدني باكو، شما را با گوشه‌اي از تاريخ اين كشور و پيوند‌هاي آن با تاريخ ايران آشنا مي‌كند. اين كاخ، از پرطرفدارترين و محبوب‌ترين مكان‌هاي تماشايي باكو از سوي گردشگران است.

بهترين زمان سفر به باكو

از آنجايي كه كشور آذربايجان، در هر ۴ فصل سال ديدني و زيباست، بنابراين براي سفر به اين كشور و پايتخت آن يعني شهر باكو و ديدن آثار تاريخي و جاذبه‌هاي آن، خصوصا كاخ شيروان شاه، نيازي نيست كه خودتان را به فصل و زمان خاصي محدود كنيد. اما بايد بدانيد آب و هواي باكو در دو فصل بهار و خصوصا تابستان، مطبوع و دلپذيرتر است. اگر در بازه زماني اوايل بهار تا اواخر شهريور ماه در فصل تابستان به اين كشور سفر كنيد، مي‌توانيد از هواي خوب اين شهر استفاده كنيد و لذت ببريد.

چگونه به كشور آذربايجان سفر كنيم؟

براي سفر به كشور آذربايجان كه در همسايگي كشور عزيزمان، ايران، قرار دارد، مي‌توانيد با انتخاب تورهاي مسافرتي مورد اعتماد خود، به دو صورت زميني و هوايي، خودتان را به آنجا برسانيد. سفر به باكو، بر اساس زمان، بودجه و محدوديت‌هاي شما با يكي از اين دو روش صورت مي‌گيرد كه البته پيشنهاد ما انتخاب مسير هوايي به اين كشور است؛ چرا كه هم در زمانتان صرفه‌جويي مي‌شود و هم خستگي راه را براي شما كم‌تر مي‌كند.

پرواز تهران_باكو در حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقيقه زمان مي‌برد و شما را به سرعت به اين شهر ديدني مي‌رساند. نوع پرواز بسته به آژانس و توري كه انتخاب مي‌كنيد متفاوت است، بنابراين تور مورد نظر خود را از آژانس‌هاي مسافرتي شناخته شده خريداري كنيد تا خيالتان از بابت كيفيت پرواز و سفر راحت باشد.

آنچه در سفر به كشور آذربايجان بايد بدانيد

اولين نكته‌اي كه براي سفر به كشور آذربايجان و يا هر سفر داخلي و خارجي ديگر، بايد بدانيد اين است كه پيش از سفر، درباره تاريخ آن مكان، جاهاي ديدني آن، مسيرها، پاساژها و… مطالعه كنيد تا با يك آشنايي اوليه و يك سري اطلاعات كوچك به آن منطقه برويد. در صورت انجام اين كار، مكان‌هاي مورد نظرتان را راحت‌تر و بهتر پيدا مي‌كنيد و سرگردان نمي‌شويد.در اينگونه سفرها، خصوصا سفرهاي گروهي همراه با تور، چمدان‌هايتان را سبك و كم‌حجم ببنديد تا براي حمل آن دچار زحمت نشويد و حركت گروهي را متوقف نكنيد. علاوه‌بر آن سبك سفر كردن شما را از پرداخت اضافه بار در فرودگاه نجات مي‌دهد! اگر در فصل بهار و تابستان به اين كشور زيبا سفر مي‌كنيد، حتما كلاه لبه‌دار، كرم ضدآفتاب و عينك آفتابي به همراه داشته باشيد و اگر در فصول ديگر به آنجا مي‌رويد، لباس گرم همراهتان باشد.

براي آنكه هنگام تحويل بار و يا در صورت گم كردن چمدانتان، آن را به راحتي پيدا كنيد، چمدان‌هايتان را با يك رنگ خاص يا كاور مشخص از ديگر چمدان‌ها متمايز كنيد. در هنگام بازديد از جاهاي ديدني باكو خصوصا كاخ شيروان شاه ، نهايت دقت و حساسيت را براي حفظ و نگهداري اين آثار زيبا و تاريخي به خرج دهيد. و نكته آخر اينكه دوربين عكاسيتان را براي ثبت زيبايي‌هاي اين كشور و لحظات به ياد ماندني آن، همراه خود ببريد.

نظر شما درباره سفر به كشور آذربايجان چيست؟ آيا تا به حال شهر باكو، پايتخت ديدني آذربايجان را نزديك ديده‌ايد؟ شما درباره جاهاي ديدني باكو، خصوصا كاخ شيروان شاه چه نظري داريد؟ نكات و تجربيات ارزشمند خودتان را از سفر به اين كشور زيبا و ديدني با ديگر دوستان سفرزون خود به اشتراك بگذاريد و آن‌ها براي شروع سفري جذاب و خاطره‌انگيز راهنمايي كنيد.

استان آذربايجان شرقي

استان آذربايجان شرقي يكي از استان‌هاي ايران است كه در منطقه آذربايجان ايران واقع شده و زمان حكومت پهلوي آذربايجان خاوري ناميده مي‌شد. اين استان بزرگ ‌ترين و پرجمعيت ‌ترين استان ناحيهٔ شمال غربي ايران (آذربايجان) محسوب مي‌شود. استان آذربايجان شرقي از سمت شمال به جمهوري ‌هاي آذربايجان و ارمنستان، از سمت غرب و جنوب غرب به استان آذربايجان غربي، از سمت شرق به استان اردبيل و از سمت جنوب شرق به استان زنجان محدود شده ‌است. اين استان داراي آب و هواي سرد كوهستاني بوده و كلّ محدودهٔ استان را كوه ‌ها و ارتفاعات تشكيل داده‌اند. مساحت استان آذربايجان شرقي ۴۵٬۴۹۱ كيلومتر مربع است، اين استان، يگانه استان ايران است كه با ارمنستان هم ‌مرز است و همچنين تنها استان كشور است كه هم با خاك اصلي جمهوري آذربايجان و هم با جمهوري خودمختار نخجوان كه برون بومي متعلق به جمهوري آذربايجان است، مرز مشترك دارد.

آذربايجان شرقي ميزبان ۲ وزير در پايان هفته جاري است - ايرنا

اين استان محل اتصال دو رشته كوه مهم و اصلي كوه ‌هاي ايران، يعني البرز و زاگرس است و بلندترين نقطهٔ آن، قلهٔ كوه سهند است. مركز استان آذربايجان شرقي، كلان‌ شهر تبريز است. از شهرهاي مهم و اقماري اين استان مي‌توان به مراغه، بناب مرند، اهر و ميانه اشاره كرد. آذربايجان شرقي رتبهٔ اول صادرات غير نفتي در كشور را داراست. همچنين اين استان امن‌ترين و كم ‌جرم ‌ترين استان ايران به‌شمار مي ‌رود

در اين بخش از مجله گردشگري تاپ تراول تلاش كرده ايم تا تمامي جاهاي ديدني استان آذربايجان شرقي را به شما كاربران معرفي كنيم .اگر شما نيز نقاطي را ميشناسيد براي ما ارسال كنيد تا در اين بخش به ديگران كاربران معرفي كنيم

باغ فين و حمام فين

قطعا يكي از زيباترين و دوست‌ داشتني‌ترين مكان ‌هاي ديدني كاشان ، باغ زيباي فين است كه مي‌توان از آن به عنوان نمونه‌ي كاملي از باغ‌هاي ايراني نام برد. اين مكان از لحاظ تاريخي نيز بسيار مهم و ارزشمند بوده است، به گونه‌اي كه در «تاريخ قم» از كهن‌ترين منابع تاريخي در اين باره چنين نوشته شده است «بناها و كاريزهاي فين به امر جمشيد احداث شده است» .محوطه‌اي چشم‌ نواز و مطبوع كه از گذشته‌هاي دور مورد توجه پادشاهان قرار داشته و در دوران ديگر حكمرانان تاريخ از جمله «آل بويه» و «ايلخانان» گسترش يافته و در برخي دوران نيز بازسازي شده است.

جاهاي ديدني كاشان​​​​​​​

حمام فين

حمام فين يكي از جاهاي ديدني كاشان مي باشد. اولين نكته ايي كه با شنيدن اسم اين حمام به ذهن همگان مي رسد اين است كه قتل صدر اعظم دوره قاجار كه خدمات زيادي به كشور كرد يعني امير كبير، در اين حمام اتفاق افتاده است، و به خاطر همين موضوع شايد فكر كنيد كه اين حمام مكاني مخوف و ترسناك مي باشد، اما بايد بگويم كه اين حمام آميزه اي از نبوغ و هنر معماري مردمان اين منطقه مي باشد. حمامي كه كاشي كاري هايش چشم هر بيننده اي را محو زيبايي اش مي كند. نكته جالب ديگر در مورد اين حمام اين است كه حمام وكيل الرعايا نيز بوده است.

 

قمصر كاشان

پارك ساعي تهران

بوستان ساعي يا پارك ساعي يكي از بوستان هاي عمومي در شهر تهران مي باشد كه با مساحتي در حدود ۱۲ هكتار در خيابان وليعصر و در منطقه ۶ شهرداري تهران واقع شده است. محل اين پارك در سال ۱۳۲۴ به وسيله ي مهندس كريم ساعي درخت كاري شد و در اختيار وزارت كشاورزي وقت قرار گرفت. سرانجام ايده طراحي اصلي پارك در دهه ۴۰ شكل گرفت و اين پارك در سال ۱۳۴۲ با طراحي حسين محجوبي ساخته شد. تكميل مراحل طراحي و ساخت پارك بين سال هاي ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۲ ادامه يافت.

پارك ساعي تهران

اين پارك يكي از پارك هاي قديمي و جاهاي ديدني تهران است كه امروز به يكي از جاذبه هاي گردشگري تهران تبديل گرديده است و حالا جايي توريستي نه فقط براي وقت گذراني ساكنان تهران بلكه براي گردشگران داخلي و خارجي گرديده است. در سال هاي گذشته هم المان هاي جديدتري به اين پارك اضافه شده كه به جذب بيشتر گردشگران كمك زيادي مي كند. يكي از بهترين طبيعت گردي هاي تهران را مي توانيد در پارك ساعي داشته باشيد.

رزرو هتل 

خريد بليط هواپيما

شهر باستاني حريره

جزيره‌ي كوچك كيش در «خليج فارس» با آب‌و‌هواي گرم و مرطوب، «جزيره‌هاي مرجاني»، تنوع زيستي و آب‌هاي زلال، توريست‌هاي را سمتش مي‌كشاند. در كيش حداقل يك جاذبه‌ي گردشگري براي هر سليقه‌اي پيدا مي‌شود. در اين مطلب مجله گردشگري تاپ تراول ۱۰ مورد از جاهاي ديدني كيش را به‌ شما معرفي مي‌كنيم تا به آن‌جا برويد و از يك سفر ناب ساحلي لذت ببريد.

شهر باستاني حريره

«حريره» نام شهري باستاني، در شمال جزيره‌ي كيش است كه سال‌‌هاي چنداني از كشفش نمي‌گذرد. حريره از پر راز‌ترين جاهاي ديدني كيش است. قدمت اين شهر به ۸۰۰ سال و وسعتش به ۱۲۰ هكتار مي‌رسد. در حال حاضر با كاوش‌هاي باستان‌شناسي، قسمت‌هايي مانند خانه‌ي «اعياني»، حمام، محدوده‌ي صنعتي و مسجد آن، آماده‌ي بازديد توريست‌ها شده‌اند.

 

31290e10-4744-4e8e-a060-81e41a298738-6648386.jpg

 

كشتي يوناني

«كشتي يوناني» نامي‌ست كه بر روي بقاياي يك كشتي به‌گل‌نشسته در ساحل غربي جزيره‌ي كيش گذاشته شده. اين كشتي يكي از جاهاي ديدني كيش است كه خوراك عكاس‌ها

رزرو آنلاين بليط هواپيما

رزرو هتل در كيش

مراكز تفريحي استانبول ، خوشحالي‌هاي سفر به تركيه

استانبول سال­هاست يكي از مقصدهاي محبوب گردشگران ايراني است. شهري كه علاوه بر جاذبه­‌هاي فرهنگي و تاريخي مراكز تفريحي بي­شماري هم دارد. شايد قبلا هم به استانبول سفر كرده باشيم و بعد از سفر به خودمان گفته باشيم كه كاش مي‌­دانستم اين يا آن مركز تفريحي هم وجود دارد و از دست نمي­‌دادم. افسوس­‌ها و چه حيف­‌هايي كه بعد از سفر به سراغ اغلب گردشگران مي‌­آيد. واقعيت اين است كه شهري مثل استانبول با مراكز تفريحي پرتعدادش براي گردشگران امتياز بزرگي است اما در عين حال كار را هم كمي سخت مي­كند. بنابراين قبل از سفر بايد حسابي با مراكز تفريحي استانبول آشنا شويم.

چرا كه در يك سفر نمي‌­توان به سراغ تمام تفريحات رفت و بايد از ميان آنها، براساس مدت زمان سفر و علائق و بودجه سفر مناسب­ترين و بهترين تفريحات را انتخاب كرد. اما براي انتخاب درست كه بعدها حسرت نخوريم كه تفريح موردعلاقه­‌مان را از دست داده­ايم بايد اطلاع درست و دقيقي از مراكز تفريحي مقصدمان جمع‌­آوري كنيم. براي گردش و تفريح در شهر رنگارنگي مثل استانبول داشتن اطلاعات درباره مراكز تفريحي كمك­‌مان مي­‌كند سفري لذت­ب‌خش و فراموش­‌نشدني را تجربه كنيم. در اين مطلب سفرزون قصد داريم از مراكز تفريحي استانبول برايتان بگوييم. اگر برنامه سفر به تركيه و مراكز تفريحي استانبول را داريد و مي­‌خواهيد از سفرتان بهره­‌ي كافي ببريد و خاطره­اي فراموش­‌نشدني بسازيد با مجله گردشگري تاپ تراول همراه شويد.

حمام تركي، خوش‌گذراني به سبك عثماني در مراكز تفريحي استانبول

%D8%AD%D9%85%D8%A7%D9%85.jpg

يك تجربه­‌ي فوق­‌العاده در سفر به استانبول حمام تركي است. اين تجربه­‌ي بي­نظير كمي تا قسمتي گران­قيمت است اما حمام­‌هاي تركي با قيمت متوسط هم وجود دارند اما نوع خدماتي كه ارائه م‌ي­دهند كمي متفاوت است اما به لحاظ تجربه حمام تركي در فضايي با معماري سنتي و به جا آوردن آداب حمام تفاوتي با حمام­هاي گران­قيمت ندارند. يكي از مزاياي حمام تركي اين است كه به عنوان گردشگر درك عميق­‌تري از سنت­‌هاي كشور تركيه خواهيد داشت و خاطره­اي متفاوت از سفر در ذهن­تان باقي خواهد ماند.

قدمت حمام تركي به قرن­‌ها قبل برمي‌گردد يعني زماني كه ترك­ها هنوز به منطقه آناتولي يا همان تركيه امروزي نرسيده بودند و هنوز رومي‌­ها بر اين منطقه سلطه داشتند. وقتي ترك­هاي مسلمان به آناتولي رسيدند با سنت­هاي حمام رومي آشنا شدند و در طي سال­ها فرهنگ نظافت ترك­ها كه حاكمان جديد آناتولي بودند با فرهنگ رومي تركيب شد و سنتي را به وجود آورد كه امروز به نام حمام تركي مي­‌شناسيم. حمام تركي در گذشته صرفا محلي براي شست‌­وشو و نظافت نبوده و نقش مهمي در معاشرت روزمره مردم هم داشته است.بليط هواپيما ارزان

امكان بهره بردن از يكي از جذاب­ترين مراكز تفريحي استانبول براي گردشگران با به بودجه سفري متفاوت فراهم است. حمام خرم سلطان، حمام كيليك علي پاشا، حمام سلطان مهرماه، حمام آقا، حمام جمبرليتاش، حمام گالاتاسراي و حمام سوفولار از مشهورترين حمام‌هاي تركي استانبول هستند كه براي استفاده از خدمات آنها مي­بايست بين ۵۰ تا ۳۰۰ لير هزينه كنيد.

پارك آبي آكوالند استانبول، تجربه هيجان تمام عيار

پارك آبي آكوالند در شهر استانبول يك شهر كوچك پر از تفريحات آبي جذاب است. شهر آبي پر از انواع و اقسام سرسره­هاي هيجان­انگيز، استخرهاي متنوع مثل استخر مواج و استخر المپيك و بازي­هاي پرهيجاني مثل سونامي، سقوط آزاد و… كلاب دلفين كه در آن مي­توانيد نمايش دلفين­ها را ببينيد و در كنار آنها شنا كنيد،يكي از جذاب­ترين بخش­هاي پارك آبي استانبول است. اگر به همراه خانواده و فرزندان­تان به استانبول سفر مي­كنيد حتما به پارك آبي آكوالند سر بزنيد و خاطره­اي بي­نظير براي خود و خانواده­تان بسازيد.

رزرو هتل