برج ايفل – Eiffel Tower

مجله گردشگري تاپ تراول

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

برج ايفل – Eiffel Tower

در اين بخش از وب سايت مجله گردشگري تاپ توريست شما را با جاهاي ديدني پاريس آشنا خواهيم كرد. پس اگر قصد سفر به شهر زيباي پاريس را داريد پاريس ، پايتخت كشور فرانسه، مركز و يكي از شهرستان‌هاي ناحيه ايل-دو-فرانس است. رود سن از ميان اين شهر مي‌گذرد. پاريس يكي از شهرهاي پيشروي جهان در زمينه‌هاي اقتصاد، فرهنگ، هنر، سياست، تحصيل، تفريحات، مد و علم است.

پاريس از شناخته‌شده‌ترين مقصدهاي گردشگران جهان است. سالانه حدود ۴۵ ميليون نفر توريست از پاريس ديدن مي‌كنند. تعداد زيادي از آثار ديدني، موسسات و پارك‌هاي مشهور جهان در اين شهر قرار دارند. پاريس همچنين با دارا بودن ۴۷۸٬۰۰۰ درخت سرسبزترين پايتخت اروپا شناخته شده‌ است. همچنين اگر تمايل داريد بصورت مجازي به پاريس سفر كنيد با تور مجازي پاريس در مجله گردشگري تاپ تراول همراه باشيد

تصور پاريس و حتي فرانسه بدون برج ايفل محال است. ايفل ۳۲۴‌متري با آن صف‌هاي عريض و طويل بازديد‌كنندگانش، بلند‌ترين ساختمان در پاريس و يكي از پر‌بازديد‌ترين بنا‌هاي يادبود در جهان است. «گوستاو ايفل» اين شاهكار را طي سال‌هاي ۱۸۸۷-۱۸۸۹ به مناسبت نمايشگاه جهاني و يادبود صدمين سال انقلاب فرانسه ساخت كه بعد‌ها به نماد فرانسه تبديل شد. دو طبقه‌ اول را با پله هم مي‌توانيد برويد اما براي طبقه‌ سوم كه صف‌هاي بلند‌تري هم دارد بايد از آسانسور استفاده كنيد. قدم زدن در بالاي آشناترين برج دنيا و گرفتن عكس‌هاي رنگارنگ از پاريس و پيچ‌و‌خم رود سن تجربه‌‍اي‌ست كه مي‌ارزد به خاطرش صف‌هاي طولاني را تحمل كنيد. از ايستگاه متروي «بير‌هاكيم» مي‌توانيد به ايفل برسيد.

جاهاي ديدني پاريس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.