سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

ساختمان پارلمان – Hungarian Parliament Building

در اين بخش از وب سايت مجله گردشگري تاپ توريست شما را با جاهاي ديدني بوداپست آشنا خواهيم كرد.

بوداپـِست پايتخت، بزرگترين و پرجمعيت‌ترين شهر كشور مجارستان و مركز سياسي، فرهنگي، تجاري، صنعتي و ترابري اين كشور است. بوداپست يكي از زيباترين شهرهاي اروپاست، كه هر ساله چند ميليون گردشگر از آن ديدن مي‌كنند. بوداپست، پايتخت مجارستان مشهور به “پاريس شرق”، يكي از كلانشهر‌هاي فرهنگي مهم در شرق اروپا و وطن مادري بسياري از ميراث جهاني يونسكو است.

 از جنبه گردشگري نيز شهر داراي بناهاي مهم و تاريخيست و از آن ميان مي‌توان به پل‌هاي دانوب، گرمابه‌ها و حمام‌هاي متعدد تاريخي، باسيليكاي سنت استفان، بزرگترين كنيسه اروپا در خيابان دوهانْي و خيلي ديگر اشاره كرد. حمام هاي آبگرم بوداپست چنان معروف هستند كه از سراسر جهان براي رفتن به اين حمام ها به بوداپست مي آيند و علاوه بر لذت بردن از آبگرم در محيطي تاريخي از خدمان بسيار از جمله درماني استفاده مي كنند.

ساختمان پارلمان – Hungarian Parliament Building

يكي از لذت‌هاي قدم زدن در پياده‌روهاي خيابان‌هاي زيباي شهر بوداپست ، تماشاي معماري ساختمان پارلمان اين كشور كه سومين ساختمان پارلمان در جهان محسوب مي‌شود. اين ساختمان با معماري «نئو گوتيك» در سال 1886 ميلادي به مناسبت هزارمين سالگرد تأسيس كشور بنا شد (مجارستان در آن زمان بخشي از امپراتوري متحد اتريش-مجارستان بود). اين بنا داراي 691 اتاق و همچنين 19 كيلومتر راهرو و پله است. تورهاي 45 دقيقه‌اي بازديد در اوقاتي كه ساختمان در دست جلسات دولتي نباشد براي عموم آزاد است. در اين تورها بسياري از مكان‌هاي برجسته ساختمان پارلمان، اعم از سالن اصلي ورودي، لابي‌هاي مختلف و جواهرات سلطنتي مجارستان به بازديد عموم در مي‌آيد.

جاهاي ديدني بوداپست

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.