یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

مراكز تفريحي استانبول ، خوشحالي‌هاي سفر به تركيه

استانبول سال­هاست يكي از مقصدهاي محبوب گردشگران ايراني است. شهري كه علاوه بر جاذبه­‌هاي فرهنگي و تاريخي مراكز تفريحي بي­شماري هم دارد. شايد قبلا هم به استانبول سفر كرده باشيم و بعد از سفر به خودمان گفته باشيم كه كاش مي‌­دانستم اين يا آن مركز تفريحي هم وجود دارد و از دست نمي­‌دادم. افسوس­‌ها و چه حيف­‌هايي كه بعد از سفر به سراغ اغلب گردشگران مي‌­آيد. واقعيت اين است كه شهري مثل استانبول با مراكز تفريحي پرتعدادش براي گردشگران امتياز بزرگي است اما در عين حال كار را هم كمي سخت مي­كند. بنابراين قبل از سفر بايد حسابي با مراكز تفريحي استانبول آشنا شويم.

چرا كه در يك سفر نمي‌­توان به سراغ تمام تفريحات رفت و بايد از ميان آنها، براساس مدت زمان سفر و علائق و بودجه سفر مناسب­ترين و بهترين تفريحات را انتخاب كرد. اما براي انتخاب درست كه بعدها حسرت نخوريم كه تفريح موردعلاقه­‌مان را از دست داده­ايم بايد اطلاع درست و دقيقي از مراكز تفريحي مقصدمان جمع‌­آوري كنيم. براي گردش و تفريح در شهر رنگارنگي مثل استانبول داشتن اطلاعات درباره مراكز تفريحي كمك­‌مان مي­‌كند سفري لذت­ب‌خش و فراموش­‌نشدني را تجربه كنيم. در اين مطلب سفرزون قصد داريم از مراكز تفريحي استانبول برايتان بگوييم. اگر برنامه سفر به تركيه و مراكز تفريحي استانبول را داريد و مي­‌خواهيد از سفرتان بهره­‌ي كافي ببريد و خاطره­اي فراموش­‌نشدني بسازيد با مجله گردشگري تاپ تراول همراه شويد.

حمام تركي، خوش‌گذراني به سبك عثماني در مراكز تفريحي استانبول

%D8%AD%D9%85%D8%A7%D9%85.jpg

يك تجربه­‌ي فوق­‌العاده در سفر به استانبول حمام تركي است. اين تجربه­‌ي بي­نظير كمي تا قسمتي گران­قيمت است اما حمام­‌هاي تركي با قيمت متوسط هم وجود دارند اما نوع خدماتي كه ارائه م‌ي­دهند كمي متفاوت است اما به لحاظ تجربه حمام تركي در فضايي با معماري سنتي و به جا آوردن آداب حمام تفاوتي با حمام­هاي گران­قيمت ندارند. يكي از مزاياي حمام تركي اين است كه به عنوان گردشگر درك عميق­‌تري از سنت­‌هاي كشور تركيه خواهيد داشت و خاطره­اي متفاوت از سفر در ذهن­تان باقي خواهد ماند.

قدمت حمام تركي به قرن­‌ها قبل برمي‌گردد يعني زماني كه ترك­ها هنوز به منطقه آناتولي يا همان تركيه امروزي نرسيده بودند و هنوز رومي‌­ها بر اين منطقه سلطه داشتند. وقتي ترك­هاي مسلمان به آناتولي رسيدند با سنت­هاي حمام رومي آشنا شدند و در طي سال­ها فرهنگ نظافت ترك­ها كه حاكمان جديد آناتولي بودند با فرهنگ رومي تركيب شد و سنتي را به وجود آورد كه امروز به نام حمام تركي مي­‌شناسيم. حمام تركي در گذشته صرفا محلي براي شست‌­وشو و نظافت نبوده و نقش مهمي در معاشرت روزمره مردم هم داشته است.بليط هواپيما ارزان

امكان بهره بردن از يكي از جذاب­ترين مراكز تفريحي استانبول براي گردشگران با به بودجه سفري متفاوت فراهم است. حمام خرم سلطان، حمام كيليك علي پاشا، حمام سلطان مهرماه، حمام آقا، حمام جمبرليتاش، حمام گالاتاسراي و حمام سوفولار از مشهورترين حمام‌هاي تركي استانبول هستند كه براي استفاده از خدمات آنها مي­بايست بين ۵۰ تا ۳۰۰ لير هزينه كنيد.

پارك آبي آكوالند استانبول، تجربه هيجان تمام عيار

پارك آبي آكوالند در شهر استانبول يك شهر كوچك پر از تفريحات آبي جذاب است. شهر آبي پر از انواع و اقسام سرسره­هاي هيجان­انگيز، استخرهاي متنوع مثل استخر مواج و استخر المپيك و بازي­هاي پرهيجاني مثل سونامي، سقوط آزاد و… كلاب دلفين كه در آن مي­توانيد نمايش دلفين­ها را ببينيد و در كنار آنها شنا كنيد،يكي از جذاب­ترين بخش­هاي پارك آبي استانبول است. اگر به همراه خانواده و فرزندان­تان به استانبول سفر مي­كنيد حتما به پارك آبي آكوالند سر بزنيد و خاطره­اي بي­نظير براي خود و خانواده­تان بسازيد.

رزرو هتل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.