یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

در سفر به استانبول به كجاها برويم؟

گردشگراني كه به جهان‌گردي علاقه دارند و شهرهاي مختلفي را ديده‌اند، حتما حداقل يك‌بار به استانبول رفته‌اند.

، اين شهر كه بزرگ‌ترين شهر كشور تركيه است، براي گشت و گذار و تجربه سفري متفاوت، گزينه بسيار خوبي‌ است؛ هم از اين حيث كه استانبول جاهاي ديدني تاريخي فراواني دارد كه بازديد از هر كدامشان سفر در تاريخ كشور تركيه‌ است، هم از اين جهت كه اين شهر پر است از گزينه‌هاي تفريحي هيجان‌انگيز و متفاوت كه همه سبك سليقه‌اي را پوشش مي‌دهد.

سفر به استانبول با شناخت رستوران‌ها، مراكز خريد و جاهاي ديدني اين شهر

 در استانبول تفريح، خريد و بازديد از جاذبه‌ها در كنار هم سفر گردشگران را تشكيل مي‌دهد. يكي از علت‌هاي اصلي محبوبيت اين شهر در بين ايرانيان، نزديكي استانبول به كشورمان است؛ سه ساعت راه براي تجربه سفري خارجي كه به نسبت ارزان‌تر از سفرهاي خارجي ديگر است، گزينه بسيار ايده‌آلي‌ست. در ادامه مي‌توانيد با چند تا از بهترين جاهاي ديدني استانبول، مراكز خريد استانبول و رستوران‌هاي استانبول آشنا شويد و در آينده‌اي نزديك، براي سفري هيجان‌انگيز به اين شهر خودتان را آماده كنيد.

جاهاي ديدني استانبول

مسجدي اسلامي در بخش اروپايي استانبول

اياصوفيا مسجدي‌ است در بخش اروپايي استانبول كه به مدت هزار سال كليساي امپراتوري روم شرقي بوده. اين كليسا يكي از مهم‌ترين جاهاي ديدني استانبول و يادگاري از دوره عثماني است.

مسجد آبي استانبول

مسجد آبي سلطان احمد يكي ديگر از زيباترين مساجد استانبول است كه به يكي از جاهاي ديدني استانبول تبديل شده و توريست‌هاي زيادي براي ديدنش مي‌روند. به‌علت كاشي‌هاي آبي رنگي كه در ساخت اين مسجد به كار رفته، به آن مسجد آبي نيز مي‌گويند. مسجد سلطان احمد به دستور سلطان احمد اول بنا شده و علت اينكه اين مسجد را به نام «مسجد سلطان احمد» مي‌شناسند، همين است.

برجي مرتفع در يكي از پر رفت و آمدترين خيابان‌هاي استانبول

در بخش آسيايي استانبول، ميداني زيبا با برجي قديمي و مرتفع به نام «برج گاتالا» قرار دارد كه زيبايي منحصربه‌فردي به اين ميدان بخشيده است. قدمت اين برج ۷۰۰ سال و ارتفاعش ۶۷ متر است و در زمان امپراتوري روم شرقي ساخته شده.

موزه پرا استانبول، سفري به ۳ قرن پيش

موزه پرا با مجموعه ارزشمندي كه از نقاشي‌هاي قديمي دارد، يكي از مهم‌ترين موزه‌هاي استانبول است. اين موزه در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و از آن زمان تا كنون مورد استقبال گردشگران بسياري قرار گرفته است. ساختمان و معماري اين موزه يكي ديگر از علت‌هاي محبوبيت آن است كه توجه بسياري را به خودش جلب مي‌كند.

استانبول جاهاي ديدني متعددي دارد كه هر كدام به نوبه خود نقش مهمي در جذب گردشگران ايجاد مي‌كند. براي گشتي مفصل در شهر، ليست جاهاي ديدني استانبول را در دست داشته باشيد و قبل از سفر، در سفرزون درباره آن‌ها بخوانيد.

رستوران‌هاي استانبول

نمايي از شهر استانبول بر فراز رستوران ۳۶۰

فكرش را بكنيد در طبقه نوزدهم و پنت‌هاوس يكي از برج‌هاي استانبول نشسته‌ايد و با نمايي از شهر داريد غذاي مورد علاقه‌تان را ميل مي‌كنيد. اين توصيف بوط به رستوران ۳۶۰ استانبول است كه حالا نه تنها به عنوان يك رستوران با كيفيت شناخته مي‌شود، بلكه تبديل به يك جاذبه نيز شده است. اين رستوران منحصربه‌فرد، غذاهاي سنتي و مدرن تركي فراواني دارد و به كيفيت خوب غذاها و فضاي متفاوتش مشهوراست.

رستوران حافظ مصطفي ۱۸۶۴

اين رستوران يكي از قديمي‌ترين و در عين حال محبوب‌ترين رستوران‌هاي استانبول است كه غير از سرو غذاهاي لذيذ تركي، شيريني‌هاي خوشمزه‌اي نيز دارد. بعد از ميل كردن غذا مي‌توانيد از طعم خوب چايي و شيريني‌هاي خوشمزه اين رستوران لذت ببريد. اگر مي‌خواهيد به عنوان سوغاتي شيريني بخريد، اين رستوران گزينه مناسبي‌ست و انواع شيريني‌جات را يك‌جا دارد.

غذاهاي مديترانه‌اي در رستوراني تركي

اگر دوست داريد در استانبول به رستوراني برويد كه غذاهاي مديترانه‌اي امتحان كنيد، حتما به رستوران سانس برويد. در بهار و تابستان، باغ زيباي اين رستوران باز است و مي‌توانيد در كنار ميل كردن غذايتان، از منظره زيبا و سرسبز باغ هم لذت ببريد.

غذاهاي سنتي در رستوران لب دريا

اگر بخواهيم اين رستوران را در يك جمله خلاصه كنيم بايد بگوييم يك رستوران همه چيز تمام! رستوران لب دريا در يكي از پر رفت و آمدترين خيابان‌هاي استانبول قرار گرفته و منظره ويژه‌اي كه از اين شهر دارد واقعا ديدني‌ است. بهترين غذاهاي سنتي و محلي تركيه‌ را مي‌توانيد در اين رستوران پيدا كنيد.

مراكز خريد استانبول

عطر قهوه و ادويه‌هاي آسيايي در گراند بازار

در بخش اروپايي استانبول، بازاري قرار دارد كه رنگ‌ها و عطرهاي مختلفش باعث مي‌شود توجه همه به سمتش جلب شود. گراند بازار استانبول يكي از مراكز خريد اين شهر است كه عطر قهوه‌ي مغازه‌هايش از دور به مشام مي‌رسد. در اين بازار مي‌توانيد انواع قهوه‌ها و ادويه‌هاي مختلف را پيدا كنيد.

تمام گزينه‌هاي تفريحي و خريد در يك‌جا

استانبول مال يكي از بزرگ‌ترين، كامل‌ترين و مهم‌ترين مراكز خريد استانبول است. در اين مركز خريد انواع برندهاي معروف شعبه دارند. خريد تنها علت مراجعه مردم به اين مركز خريد نيست و شكم‌گردي و تفريح  نيز محبوبيت زيادي در آنجا دارد. بولينگ و سينما از جمله تفريح‌هايي‌ است كه مي‌توانيد در استانبول مال تجربه كنيد.

چرخي در بافت قديمي و سنتي استانبول

يكي از هيجان‌انگيزترين قسمت‌هاي سفر، رفتن به بافت سنتي و تاريخي شهر براي آشنا شدن با حال و هواي مردمش است. در استانبول براي ديدن يكي از زيباترين بازارها و همچنين آشنا شدن با بافت سنتي شهر، مي‌توانيد به بازار قديمي استانبول برويد. اين بازار نزديك مسجد اياصوفيه قرار دارد و يكي از بهترين مراكز خريد براي پيدا كردن صنايع دستي و زيورآلات است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.