سنبل رود

مجله گردشگري تاپ تراول

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

سنبل رود

در اين مقاله از معرفي ديدني هاي استان مازندران شما را با جاذبه هاي گردشگري سد خاكي سنبل رود كه در شهرستان سوادكوه قرار دارد آشنا خواهيم كرد. پس اگر قصد سفر به شمال كشور و استان سرسبز مازندارن را داريد پيشنهاد ميكنيم تا انتهاي اين مقاله با مجله گردشگري تاپ تراول همراه باشيد

 

سد سنبل ‌رود سدي از نوع خاكي با هسته رسي واقع در شهرستان سوادكوه شمالي، بين شيرگاه و بخش بابل ‌كنار بابل مي‌باشد. كه در ليست 50 مكان گردشگري و بزرگترين سدهاي استان مازندارن قرار دارد.

حيط كاملا طبيعي و دست نخورده اطراف درياچه سنبل رود با داشتن آب و جنگل نظر هر گردشگري را به خود جلب مي‌كند. مساحت منطقه‌ي جنگلي كه سد سنبل رود در آن قرار گرفته است حدودا 40 هكتار برآورد شده است. از اين مساحت جنگلي 15 هكتار آن در زير آب و 5 هكتار آن تحت پوشش آلاچيق‌ ها و مابقي به پارك جنگلي اختصاص دارد.

سد خاكي سنبل رود

اين سد خاطي به دليل ويژگي منحصر به فردي كه دارد در هر دوره نزديك به 50 هزار بچه ماهي در خود پرورش مي‌دهد. تاج سد سنبل رود با طول 3 كيلومتري خود مكان مناسبي را براي پياده ‌روي بازديدكنندگان فراهم مي‌كند. در كنار سد خاكي سنبل رود اسكله ‌اي جهت سوار شدن بر قايق‌ هاي موتوري و پدالي به قصد گردش بر روي آب صاف و زلال سد سنبل رود تعبيه شده است. درشكه سواري و اسب سواري را در منطقه تفريحي توريستي سنبل رود از دست ندهيد چون اين تفريح لذت فراواني براي شما خواهد داشت. در حال حاضر امكاناتي همچون آلاچيق، كلبه چوبي جهت اقامت و شب ماني، قايق ‌هاي موتوري و پارويي، محيط وسيع جهت بازي‌ هاي دسته جمعي و تاب جنگلي در جهت خدمت رساني براي گردشگران و بازديدكنندگان سد سنبل رود مستقر شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.